Ważne informacje dla Organów Prowadzących Szkołę dotyczące procesów relokacji laptopów

W ramach programu Laptop dla ucznia do uczniów w całej Polsce trafi ponad 390 tysięcy urządzeń. Ich rozdysponowaniem zajmują się, między innymi Organy Prowadzące Szkołę (OPS). Podpowiadamy jak mogą radzić sobie ze zgłaszaniem nadmiaru lub niedoboru sprzętu, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Poniżej odpowiadamy na wątpliwości i pytania w zakresie obsługi przez OPS procesów zgłaszania niedoborów/nadmiarów laptopów oraz relokacji sprzętu między szkołami.

❗Wnioski dot. zgłoszenia niedoboru/nadmiaru laptopów w danym OPS zgłaszacie Państwo tylko i wyłącznie za pośrednictwem systemu – Portalu aplikacyjnego LDU

❗Wybór zakładki „Nowa sprawa” oraz uruchomienie procesu „Zgłoszenie niedoboru laptopów”

lub

❗Wybór zakładki „Nowa sprawa” oraz uruchomienie procesu „Zgłoszenie nadmiaru ”

➡️ Jednocześnie wyjaśniamy, że jeżeli założyliście Państwo zgłoszenie niedoboru/nadmiaru laptopów dla swojego OPS/Szkoły, a jest ono nieaktualne to prosimy o umieszczenie komentarza w przedmiotowym zgłoszeniu o następującej treści: ZGŁOSZENIE NIEAKTULANE.

➡️ W przypadku jeśli przypisaliście Państwo w systemie sprzęt nie temu rodzicowi/opiekunowi prawnemu, to mogą Państwo skorzystać z procesu zwrotu laptopa do OPS lub do szkoły.

➡️ W przypadku jeśli przypisaliście Państwo w systemie sprzęt nie do tej szkoły, zwrot ze szkoły do OPS można wykonać przy pomocy procesu „Relokacja laptopa do innego OPS”.

➡️ Po złożeniu wniosku każdorazowo jest on rozpatrywany przez pracowników NASK-PIB, a następnie jest do Państwa wysyłany maila na adres podany w przedmiotowym zgłoszeniu z prośbą o podanie informacji niezbędnych do zawarcia aneksu z OPS na podstawie którego zostanie zaktualizowany stan laptopów w Państwa OPS, w zależności od przedmiotu zgłoszenia (niedobór/nadmiar).

➡️ Państwa konta administratorów w Systemie są sukcesywnie zakładane, dlatego zwracamy się z prośbą o cierpliwość i oczekiwanie na maila wygenerowanego automatycznie z Systemu, który jest potwierdzeniem, że Państwa konto zostało utworzone. Dopiero po otrzymaniu przedmiotowego maila będą Państwo mogli skonfigurować konto.

➡️ Jeżeli nie widzą Państwo w Systemie wszystkich numerów seryjnych laptopów – nie jest to błąd Systemu, dane te są aktualizowane w bazie na bieżąco. W przypadku braku konkretnych nr seryjnych laptopów przypisanych do OPS prosimy o kontakt z infolinią.

 

W przypadku dodatkowych pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji i zapraszamy do kontaktu!

Infolinia Laptop dla ucznia: +48 22 182 22 88

Email: laptopdlaucznia@nask.pl

 

 

 

 

//polityka-prywatnosci/deklaracja-dostepnosci